Waar kan ik u mee helpen?
Wanneer u contact met mij opneemt, dan zal ik u voorzien van een schatting van de werkuren en welke materialen ik denk nodig te hebben. Wij zullen dan bespreken of de werkzaamheden haalbaar zijn en wanneer dit uitgevoerd zou kunnen worden.
Voor kleine klussen is afstemmen per telefoon of email vaak genoeg, maar bij wat grote klussen kom ik vrijblijvend bij u langs om te bespreken wat uw wensen zijn, wat uw budget is en welke materialen er nodig zijn.
Voordat ik aan de klus begin, stuur ik u een opdrachtbevestiging per e-mail, of bij kleinere klussen die op korte termijn moeten gebeuren, per Whatsapp.
In principe werk ik alleen. Soms heb ik maar heel even een paar extra handen nodig, bijvoorbeeld bij het in elkaar zetten van grote kasten. Als u zelf een handje wilt helpen met de kast op zijn plaats te zetten, zou dat heel fijn zijn. Dat scheelt meteen weer in de kosten.

Werkwijze & Tarief:
- Op alle klussen die ik doe, zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig, als ik dat van te voren schriftelijk (per e-mail of Whatsapp) aan u heb bevestigd.
- Voordat ik aan de klus begin, geef ik een urenindicatie. Ook geef ik een inschatting van de kosten van materialen die nodig zijn voor de klus. Ik breng alleen de tijd in rekening die ik nodig heb voor de klus, niet meer maar ook niet minder. U krijgt van mij een specificatie van de tijd die ik aan de klus heb besteed. Ik reken minimaal één uur per klus. Daarna reken ik in eenheden van een kwartier.
- Mijn uurtarief is € 56,00. Dat is inclusief BTW en alle overheadkosten, zoals gebruik van mijn eigen gereedschap, verzekeringen en reiskosten naar uw huis, tijd die ik bezig ben met administratie en dergelijke.
- Ik richt mij op klanten die in de regio Leerdam en omstreken wonen (zie Werkgebied). Ik reken voor klanten binnen het gestelde werkgebied geen voorrijkosten. Woont u buiten het werkgebied? Dan kunnen wij dit altijd bespreken.
- Onder de tijd die ik aan de klus besteed, versta ik niet alleen de uitvoering van de klus zelf, maar ook de tijd die ik bezig ben met voorbereiding, zoals bestellingen en inkopen van materialen. De reistijd voor het doen van inkopen en het brengen van materiaal naar uw huis breng ik in rekening. (Als het laten bezorgen van materiaal door de leverancier goedkoper is, doen we dat natuurlijk). Ook afrondende werkzaamheden, zoals opruimen, schoonmaken en afval afvoeren, is klustijd. Al deze tijd is terug te vinden op de urenspecificatie.
- Geldt er betaald parkeren bij u in de buurt? Dan breng ik de parkeerkosten in rekening.
- Mijn uurtarief is exclusief het materiaal dat nodig is voor het uitvoeren van de klus. Wilt u het materiaal zelf inkopen? Dat kan natuurlijk, wij stemmen dat van te voren af.
- Ik heb veel gereedschap, maar voor sommige klussen heb ik specialistische of grote machines nodig. Als ik gereedschap moet huren, laat ik dat van te voren weten. De kosten van het huren van de machines (inclusief de tijd voor halen en brengen) breng ik in rekening.
- Ik werk op basis van een overeenkomst van aanneming. In de praktijk komt het er meestal op neer, dat u laat weten wat er moet gebeuren en dat ik in principe beslis hoe de klus het best gedaan kan worden. Bij grotere klussen overleggen we van te voren wat uw wensen zijn en denk ik mee. Als iets niet kan of niet verstandig is, zeg ik dat natuurlijk.
- Voor kleine klussen die minder dan een dag duren, vraag ik om direct bij afronding van de klus te betalen met Tikkie of contant betaling. U krijgt de factuur met bijbehorende specificatie dan binnen een week nagestuurd per e-mail, voor uw administratie.
- Voor grote klussen stuur ik een voorschotfactuur van 50% van de tijd die ik volgens de indicatie nodig heb en voor de kosten van materiaal dat ik naar verwachting moet inkopen. De rest betaald u zodra de klus af is. Bij echt langdurige klussen of klussen waar ik veel materiaal voor moet inkopen, kan het voorkomen dat ik nog een tussentijdse factuur stuur. Dat spreek ik natuurlijk van te voren met u af.
- De betaaltermijn is 14 dagen nadat ik de gespecificeerde factuur aan u heb verstuurd.
- Ik doe mijn uiterste best om gemaakte afspraken na te komen. Als ik onverwacht niet kan of wanneer bij een buitenklus het weer het niet toelaat, laat ik u dat zo snel mogelijk weten. Ik spreek dan af, wanneer ik de klus zo snel mogelijk alsnog afmaak.
- Bij grotere klussen, die een aantal dagen of weken duren, zal ik met u een bepaald aantal uren per week afspreken waarin ik werk, waarbinnen er dan een bepaalde flexibiliteit is. In principe werk ik niet ’s avonds en niet op zondag, maar als dat echt nodig is, kan het soms wel.
- Als u besluit de opdracht in te trekken en ik ben al met de klus begonnen, bent u verplicht de door mij al bestede tijd en ingekochte materialen en overige kosten zoals hiervoor genoemd te vergoeden.
- Wanneer de klus af is, bekijken we samen of uw tevreden bent. Zo niet, dan lossen we het in overleg op. Ben ik weg en u vindt dat het toch niet goed is, laat het me dan zo snel mogelijk weten. Wij komen er samen vast uit.
- Wanneer er iets fout is gegaan, dan los ik dat in mijn eigen tijd op.
- Als ik het op zich wel goed heb gedaan, maar u wilt het bij nader inzien toch anders hebben of u had iets anders in gedachten, breng ik mijn tijd en de extra materiaalkosten wel in rekening. In sommige gevallen is het redelijk om het sam-sam te doen.
- Ik probeer het altijd in alle redelijkheid met u op te lossen, zodat we allebei met een goed gevoel op onze samenwerking kunnen terugkijken.
- Ik werk voorzichtig en ga zorgvuldig met uw spullen om. Als er onverhoopt toch een ongelukje gebeurt, dan repareer ik dat natuurlijk op eigen initiatief en in eigen tijd.
Ik hoop graag wat voor u te kunnen betekenen!